+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Κόψτε ταχύτητα

"Μα σοβαρά τώρα, με 30;
Ταχύτητα χελώνας δηλαδή; Είμαστε σοβαροί;
Τ' αυτοκίνητα φτιάχτηκαν για να τρέχουν, όχι να σέρνονται!
Θα κάνω αιώνες για να φτάσω..."




Μήπως θά 'πρεπε να τα ξανασκεφτούμε όλα αυτά;
Σίγουρα, οι εταιρείες φτιάχνουν οχήματα που ξεπερνούν άνετα τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.
Κι είναι τόσο εύκολο το άτιμο το γκάζι που ούτε που καταλαβαίνεις πότε τα ξεπέρασες κιόλας.
Το πρόβλημα όμως είναι πως, ενώ οι σχεδιαστές επινοούν όλο και πιο μοντέρνα, πιο γρήγορα αμάξια, το ανθρώπινο σώμα είναι προϊστορικό μοντέλο.
Για να το πούμε απλά, δε σχεδιαστήκαμε γι αυτές τις ταχύτητες.

Εδώ που τα λέμε, ούτε κι οι δρόμοι μας σχεδιάστηκαν γι αυτές, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ, η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 1/3 του συνόλου των ατυχημάτων ή δυστυχημάτων που σημειώνονται στους δρόμους. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αύξηση της ταχύτητας κίνησης ενός οχήματος κατά 5% οδηγεί σε άνοδο των τροχαίων κατά 30%.


Η ταχύτητα μεγεθύνει τη δύναμη κάθε κρούσης.
Έτσι, ένα τροχαίο που θα μπορούσε να είναι ασήμαντο, γίνεται θανατηφόρο αν η ταχύτητα είναι μεγάλη.
Oταν ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού πεζού, τον οποίο θα χτυπήσει, είναι 10%.
Αν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ./ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού του πεζού φθάνει το 80%!



Όμως, οι δρόμοι της Αθήνας και των άλλων ελληνικών πόλεων, έχουν όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Με αυτήν την ταχύτητα η σύγκρουση με πεζό μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρα σε ποσοστό 80%. Και δε θ' αναφέρω τι γίνεται όταν τα όρια ταχύτητας παραβιάζονται, δηλαδή κάθε μέρα.


Στην Ελλάδα, το 49% των νεκρών από τροχαία σύγκρουση καταγράφεται μέσα στην πόλη (στοιχεία 2011), όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι 38%, δείγμα κι αυτό του μεγάλου προβλήματος που υπάρχει. Την Αθήνα διασχίζουν άξονες με μεγάλα όρια ταχύτητας (η Συγγρού 90 χλμ./ώρα, η Κηφισίας 70 χλμ./ώρα, η Αθηνών 60 χλμ./ώρα), ενώ η παραβίαση των ορίων κυριαρχεί.

«Το 73% των οδικών ατυχημάτων με παθόντες συμβαίνει στην Ελλάδα σε αστικές περιοχές. Οι δικυκλιστές και οι πεζοί είναι τα συχνότερα θύματα, με τους πρώτους να έχουν μεγάλο ποσοστό των θανάσιμων τραυματισμών. Πρέπει να γίνει καθαρό σε όλους πως πρέπει να θυσιάσουμε την ταχύτητα για να μη θυσιάζουμε ζωές στην άσφαλτο. Η ταχύτητα συγκρούεται με την οδική ασφάλεια», τονίζει ο κ. Κώστας Αντωνίου, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, «πατώντας φρένο» και περιορίζοντας την ταχύτητα μέσα στην Αθήνα, ο οδηγός κερδίζει πολύ σε ασφάλεια και «χάνει» ελάχιστα σε χρόνο. «Με μια μη επιθετική οδήγηση, το πολύ-πολύ να διευρύνει τον χρόνο διαδρομής κατά 3 με 5 λεπτά», σημειώνει. Αξίζει να βάλεις τη ζωή των άλλων και τη δική σου σε κίνδυνο για πέντε λεπτά;

_______________
Πηγές: ΚαθημερινήiRAP, National Highway Traffic Safety Administration (ΗΠΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου