+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Έγκλημα χωρίς τιμωρία

Τρία νέα παιδιά, νεκρά.
Τα 18, 20 και 21 χρόνια τους πάγωσαν για πάντα μπροστά σε μια νταλίκα.





Ο φταίχτης βρέθηκε, δικάστηκε και βρέθηκε ένοχος.
Καταδικάστηκε μάλιστα σε 7 χρόνια φυλακή.
Κι όμως, αφέθηκε αμέσως ελεύθερος, με το δίπλωμά του, με την άδεια οδήγησης, να συνεχίσει να εξασκεί το ίδιο επάγγελμα, με τα ίδια μυαλά.


"Ήταν σαν να με καρφώνει μαχαίρι.[…] Τι σημαίνει αναστολή; Δεν το καταλαβαίνουμε… Μπορούν εκείνοι που πήραν την απόφαση να μας κοιτάξουν στα μάτια και να μας πούνε: Ποιόν δικαιώνει αυτή η απόφαση; Προφανώς όχι τα παιδιά μας. Δικαιώνει τον «θύτη» και το ελληνικό δημόσιο που θα εισπράξει 50.000 ευρώ από την ποινή που επιδικάστηκε στον κατηγορούμενο. Με λίγα λόγια άφησαν μία «κινούμενη βόμβα» να κινείται ελεύθερα στους δρόμους," λέει η μητέρα των κοριτσιών, Αθηνά Κουτσιαρή.

Κι ο πατέρας, Κώστας Κουτσιαρής, συμπληρώνει πως θα έπρεπε εξαρχής να έχει ασκηθεί ποινική δίωξη και στον ιδιοκτήτη της μοιραίας νταλίκας. "Είναι ο ηθικός αυτουργός που χάθηκαν τρία παιδιά, ο ιδιοκτήτης της μεταφορικής εταιρείας. Έπρεπε να καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου, όπως έγινε και στο δυστύχημα στα Τέμπη." "Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρο τροχαίο από αυτό, είπε ο εισαγγελέας στην αγόρευσή του. Υπάρχουν στοιχεία ότι είχε καταναλώσει αλκοόλ, ότι είχε πολλές ώρες στο τιμόνι, ότι ο ταχογράφος  ήταν πειραγμένος και ότι ήταν άπειρος να οδηγεί ένα τόσο βαρύ όχημα."

Πώς θα σωφρονιστεί ο νεαρός οδηγός αν δεν υποστεί κάποια διαδικασία σωφρονισμού;

Σαφώς, 10 χρόνια πίσω από τα κάγγελα σωφρονίζουν κανέναν. Αλλά μια κοινωνική εργασία σε δημόσιο νοσοκομείο θα άνοιγε τα μάτια του στις συνέπειες της πράξης του.
Μια διαδικασία επανεκπαίδευσης θα του μάθαινε να οδηγεί πιο συνετά.
Μια μια στέρηση (για πάντα) του επαγγελματικού του διπλώματος θα τον ανάγκαζε ν' αναζητήσει άλλη δουλειά, ενώ η χαμένη ευκαιρία θα θύμιζε σ' αυτόν (και στους συναδέλφους του) τις ευκαιρίες που έχασαν από τη ζωή τους τα άλλα παιδιά.

Και πώς θα σωφρονιστούν οι εταιρείς μεταφορών που στο βωμό του κέρδους συνεχίζουν να σπρώχνουν τους οδηγούς τους πέρα από τα όρια, με αποτέλεσμα δυστυχήματα όπως αυτό, ή η τραγωδία στα Τέμπη;
Όμως, αντί για τσουχτερές κυρώσεις σε κάθε εταιρεία της οποίας όχημα εμπλέκεται σε δυστύχημα, το υπουργείο προωθεί τη μείωση των προστίμων!


Πιστεύουμε πως η φυλακή δεν είναι λύση.
Η αναστολή όμως είναι χειρότερη, γιατί δίνει το λάθος μήνυμα - ο δράστης ταλαιπωρείται λίγο στα δικαστήρια, το αντιλαμβάνεται ως κάποιου είδους "τιμωρία" και αφού περάσει, θεωρεί πως "εξιλεώθηκε" και πλέον μπορεί να συνεχίσει τη ζωή του, όπως πριν.

Άραγε, πόσοι απ' αυτούς τους οδηγούς που θέρισαν ζωές και τώρα οδηγούν κάθε μέρα σα να μη συνέβη τίποτα, κοιμούνται ήσυχα τα βράδια; Μήπως εκείνος που θέρισε τα δίδυμα στην Πατησίων; Ή ο Κρητικός για τον οποίο λέγεται πως θέρισε τρεις ζωές, σε τρία επανειλημμένα τροχαία που ο ίδιος προκάλεσε και ακόμη κυκλοφορεί με το δίπλωμά του;

Αν θέλουμε ασφάλεια στους δρόμους, πρέπει να βρεθεί τρόπος να συνετίζονται όσοι δεν οδηγούν συνετά από μόνοι τους. Κι όσοι δε μπορούν να συνετιστούν (γιατί υπάρχουν και τέτοιοι) να οδηγούν με το φόβο των επιπτώσεων.

Και κάτι ακόμη: γιατί δεν παραπέμπονται σε δίκη οι εργολήπτες των δρόμων όπου συμβαίνουν τροχαία; Πόσο είναι το μερίδιο ευθύνης αυτών που τα παραδίδουν ελαττωματικά κι εκείνων που τα παραλαμβάνουν χωρίς έλεγχο; Και με πόσες ανθρώπινες ζωές βαρύνονται εκείνοι που επιβάλλοντας δυσβάσταχτα διόδια ωθούν ανθρώπους σε δρόμους επικίνδυνους;

_______________________
Πηγή φωτογραφίας και πληροφοριών για το δυστύχημα, εδώ.
Πηγή πληροφοριών για τη δίκη, εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου